< חזרה לכל הכתבות

מיניות בצל הקורונה

מאת Nicko

הקורונה שינתה סדרי עולם, הרבה מעבר להשלכות הרפואיות הישירות של המחלה. תחומי חיים שלמים עברו חריש עמוק, ואורח החיים האנושי השתנה, החל מהפן הכלכלי ועד לסקס שלנו, בין אם יש לנו בן זוג ובין אם לא. אבל דבר אחד ברור, הקורונה משפיעה על המיניות שלנו.

ללא ספק הרווקים שהגיעו למשבר ללא זוגיות או כל קונסטלציה תומכת סקס כזאת או אחרת, מתקשים יותר מאי פעם להכיר בנות זוג פוטנציאליות. הרבה בגלל המגבלות השונות המשתנות חדשות לבקרים, אך גם מהפחד להידבק ומהעובדה הפשוטה שמקומות הבילוי סגורים, מה שמשפיע על היכולת להכיר פרטנרים למין. וכשחוסמים אותה במקום אחד, המיניות כמו מים מוצאת דרכים וערוצים אלטרנטיביים לזרום בהם.

המחסור בהזדמנויות למפגשים בעולם האמיתי, גורם לטרנספורמציה גדולה מאי פעם למחוזות של הסקס המקוון. אנחנו צופים יותר בפורנו, עושים סייבר סקס בזום וצ’טים השונים, מתחברים יותר לקהילות סקס ופטיש, ומשתפים את המיניות הגועשת שלנו בבלוגים שהחלו לפרוח ולקבל חשיפה גבוהה מאי פעם. לצד הגירויים הפאסיביים שהרשת מציעה, ישנם לא מעט שירותי סייבר סקס שהחלו לפרוח, בהם ניתן לענג ולהתענג על ידי שימוש בטכנולוגיות סקס-טק אינטראקטיביות. אכן, זוהי שעתם היפה של חובבי הסייבר סקס.

עבור אלו שנכנסו לעידן הקורונה בעודם בזוגיות, במצבים רבים המגיפה ניתקה בין לא מעט בני זוג. תקשורת מינית באמצעות האינטרנט הפכה לאלטרנטיבה לקיום יחסי מין אמתיים, כשהווירטואליות קיבלה חיזוק משמעותי כאשר בני הזוג יכולים לענג את עצמם מרחוק על ידי שימוש באותן טכנולוגיות סקס-טק המציעות בין היתר אביזרי מין לשליטה מרחוק באמצעות אפליקציות כך שזוגות יכולים להשפיע על סיפוק בני הזוג מרחוק.

אלו מאתנו שהיו בזוגיות ממוסדת יותר עם חיים תחת קורת גג אחת, מצאו עצמם תקועים עם בני הזוג שלהם בין 4 הקירות ללא הפוגות שמקום העבודה היה מאפשר בשגרה. לא מעט זוגות מצאו  עצמם במעגל קסמים של מתחים, סטרס ומריבות כשבסופם מגיע הסקס כאמצעי התמודדות והשלמה בתדירות גבוהה יותר וחוזר חלילה. אך לא אצלם כולם אפשר לעשות שימוש בסקס, המהווה דבק רב עצמה בין בני הזוג בשעת משבר וחוסר ודאות. גם האלימות במשפחה החלה לנסוק עם המשבר, ייתכן דווקא על בסיס של מחסור בתקשורת בריאה עוד בטרם המשבר, מה שבין היתר מוביל לסקס קלוקל או להימנעות ממנו כמעט לחלוטין.

ההיסטוריה מלמדת אותנו שמשברים הגוררים חרדה ואי ודאות מאיצים ומעצימים את המיניות, בדומה לסקס במקומות פומביים שהפחד דווקא מעודד את היצר ומלבה אותו. המיניות גם מועצמת וגם עוברת תהליכי אבולוציה. כמי שמבלה לא מעט בקהילות המין השונות בשפה העברית (בין היתר בגלל המשבר), אני חש כי תבניות מסורתיות מתחילות לשנות צורה, ויותר אנשים מגלים הבנה ורצון למיניות אלטרנטיבית. אנשים רבים מנצלים את התקופה ליציאה מהארון הBDSM, ומתחילים להיות נאמנים לפטיש שקונן בהם שנים. אחרים חושבים על מעבר לניהול זוגיות פתוחה עם בני הזוג הנוכחיים או העתידיים.

במקביל, הנונקונפורמיזם המיני החל להניע ולגבש את אותם האנשים שהגיעו לתובנה שהם אל-הוריים, לפעמים מתוך הכרה שילדים יכולים לחרב את המיניות שלהם בעתיד ולמנוע את המימוש והביטוי המיני שלהם כאינדיבידואלים, וכאלה שפשוט לא בטוחים יותר שכדאי להביא ילדים למציאות הקורונה המאופיינת בחוסר יציבות וודאות.

ההשפעה של התקופה על הסקס והיחסים תלווה אותנו עוד לא מעט זמן, והחזרה לשגרה אם וכאשר תתרחש, לא תחזיר רבים מאתנו לאותו המקום מבחינת המיניות. נותר רק לחכות ולראות איך התקופה הנוכחית תשפיע ותעצב את המיניות שלנו בסופו של דבר.

מוזמנים לחקור על צעצועי מין שיעשירו את החוויה המינית שלכם בתקופה הלא פשוטה כמו טבעות רטט, ויברטורים ועוד >>