< חזרה לכל הכתבות

מה החשיבות של משחק מקדים?

מאת מרינה קיגל

למה משחק מקדים חשוב כל כך?

מסתבר שמשחק מקדים זה לא רק כיף, אלא יש לו חשיבות גדולה בחיי המין שלנו, לא משנה אם אנחנו בזוגיות או בחרנו ליהנות עם פרטנר מזדמן. במאמר שלפניכם נדבר על הכל: למה לא כדאי לדלג על משחק מקדים, מה אפשר לעשות כדי לגוון אותו ואיך ליהנות ממנו במקסימום. זהירות, יש סיכוי טוב שהטקסט הבא ידליק אתכם!

דמיינו לעצמכם שהגעתם למסעדת גורמה. אתם מלאי ציפייה לטעום את מנת הדגל של המקום. והנה, הזמנתם אותה ובזמן שאתם מחכים לה, ביקשתם גם מנת פתיחה. בדיוק כמו שמנת פתיחה נועדה לפתוח תיאבון ולהעצים את ההנאה שלנו מהמנה העיקרית, משחק מקדים נועד כדי לעורר אותנו מינית ולגרום לנו ליהנות יותר מסקס.

ד”ר רות וסטהיימר, סקסולוגית ומטפלת מינית בעלת שם עולמי אומרת ש-“משחק מקדים חשוב מאד, במיוחד לנשים, כי נשים זקוקות לזמן גירוי ממושך יותר, כדי להגיע לאורגזמה”. ובכן, היא צודקת מאד. המשחק המקדים מפעיל בגוף שלנו תגובות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות שהופכות את הסקס למהנה כל כך.

ואם לא השתכנעתם, הנה קצת סטטיסטיקה: בשנת 2004 נערך מחקר על 152 זוגות סטרייטים שגילה שגם הגברים וגם הנשים היו רוצים שהמשחק המקדים יימשך יותר זמן (ליתר דיוק, כפול ממה שיצא להם לחוות). מחקר נוסף שנערך ב-2017 הצליח להוכיח שהסיכוי של אישה סטרייטית או קווירית לחוות אורגזמה במהלך סקס עולה ככל שהמשחק המקדים מושקע יותר וכולל נשיקות עמוקות, שימוש באצבעות ומין אוראלי.

משחק מקדים: אינטימיות לגוף ולנפש

זה לא רק מרגיש נעים ברמה גופנית, אלא מעמיק גם לרמות אמוציונליות עמוקות. השקעה במשחק מקדים יכולה לגרום לכם להרגיש קרובים יותר. אגב, גם אם אתם לא בזוגיות, המשחק המקדים הוא חשוב: הוא מוריד חסמים ואת תחושת המבוכה שיכולה להיות אופיינית לאנשים שנפגשים בפעם הראשונה.

המשחק המקדים מוריד את מצב הסטרס היום-יומי שכולנו מצויים בו ומפנה מקום לחשק, לליבידו. זה קורה כי במשחק מקדים, נשיקות, ליטופים, הגוף שלנו מייצר את “הורמוני האושר”: אוקסיטוצין, דופמין וסרוטונין. יחד הם מצליחים להוריד את רמת “הורמון הסטרס”, קורטיזול ולייצר תחושה של משיכה, חיבור ואופוריה.

כן, בזמן משחק מקדים מתחילה אצלנו בגוף סערה הורמונלית אמיתית: ההורמונים גורמים ללב שלנו להאיץ את הזרמת הדם לאיברי המין, הפטמות, הפין, הדגדגן ושפתי הפות. בלוטות ברטולין בנרתיק מתחילות להפריש חומר סיכה טבעי. כל אלה גורמים לאקט המיני עצמו להיות נעים וחושני יותר.

משחק מקדים: כטוב בעיניכם

משחק מקדים יכול להתחיל ממגע, אבל הוא יכול להתחיל גם הרבה לפני, מהציפייה למגע. למשל, סקסטינג לוהט בדרך, תמונת אווירה, אפילו תמונה של צעצוע מין שאתם הולכים להשתמש בו עוד כמה שעות: בשורה התחתונה, כל מה שמלהיט את הרוחות ומאיץ את הדופק מהתרגשות.

אגב, גם אחרי שנפגשים, לא חייבים מיד לגעת. טיזינג נעים יכול להדליק את הציפייה אצל כל אחד מהצדדים, ואז מגע מקרי לחלוטין יכול להרגיש כמו פגיעת ברק (נעימה מאד, כמובן). כל האווירה מסביב היא לגמרי חלק ממשחק מקדים, בין אם זו ישיבה על הבר במסעדה יוקרתית, מסיבת ריקודים במועדון אפלולי או חדר בבית.

משחק מקדים: נא לגעת

זוכרים את הפרק האגדי בסדרה “חברים” בו מוניקה מסבירה לצ’נדלר את סוד הסקס המושלם? אחרי שציירה על הנייר דמות של אישה, היא ממספרת אזורים ארוגניים ומתחילה להקריא לפי הסדר. בואו נסכים, שמדובר בפרק אגדי ואם יצא לכם פעם או פעמיים לפעול על פי “המדריך” הזה, אל תתביישו, זה בסדר. כולנו היינו שם.

תנוך האוזן, הצוואר, השקע בכתף או הזרוע האחורית, גב בין השכמות, בטן או מאחורי ברך – יש לנו בגוף המון נקודות מפתיעות שגורמות לנו עונג ואלה לאו דווקא איברי המין, “החשודים המיידיים” כשמדובר בסקס.

משחק מקדים זה הזמן לגלות את האזורים האלה, לחקור את הגוף אחד של השנייה. לגעת, לגעת, ושוב לגעת. עור אל עור, שפתיים אל עור, אצבעות אל עור וכן הלאה. אגב העור שלנו הוא האזור הארוגני הגדול ביותר. וגם המוח, לכן אל תתביישו גם לדבר תוך כדי, או להראות שנעים לכם.

משחק מקדים: בואו נשחק

משחק מקדים זה הזמן המושלם לשלב בו את צעצועי המין השונים. כבר כתבנו לא פעם שצעצוע מין, ויברטור, טבעת או פלאג אנאלי יכולים להיות פרטנרים מאד טובים כשמדובר בסולו, אבל יש להם יכולת נהדרת להשתלב במשחק מקדים זוגי, להלהיט את הרוחות ולהוסיף אורגזמה או שתיים לכל הסיפור.

בגדול, כל צעצוע מין שמתאים לסקס, מתאים גם למשחק מקדים. כלל אצבע: השתמשו בו יותר בעדינות, נסו אותו על אזורים ארוגניים שונים במקום להתמקד באחד בלבד. למשל, נסו את יונק הדבש על הפטמות, את הארנב על פנים הירך או פנים הזרוע. וכמובן, בואו לא נשכח את כיסויי העיניים, את הקשירות והאזיקים, שמן העיסוי וכן הלאה וכן הלאה. רוצים לקבל השראה? בקרו בחנות שלנו!

משחק מקדים: אין תפקידים קטנים

לכו על משחק תפקידים! אפשר לשחק בכל דבר, מהאחות הרחמנייה והחולה ועד חוקר קשוח שמענה עינוי מתוק מרגלת עם מבטא זר, אך סקסי מאד. תעצבו את התפאורה, תתחפשו, תתלבשו, תאלתרו או תתקדמו על פי התסריט שתוכנן מראש, העיקר שתהנו.

ולפעמים ההצגה נגמרת

האם אחרי המשחק המקדים חייב לבוא סקס על פי הגדרתו? ממש לא! אפשר לשחק ולעצור ולהמשיך אחר כך או להחליט ששיחקתם די ושניכם מותשים ועייפים מהעונג שחוויתם. ואם אתם שואלים, זה מה שכיפי באמת במשחק מקדים. אתם קובעים מתי הוא מתחיל, מתי הוא נגמר ומה הוא כולל. עד לפעם הבאה.