< חזרה לכל הכתבות

הקשר בין פעילות גופנית לאנרגיה מינית

מאת מזי גבאי - B.ED בחינוך גופני, מאמנת כושר ויועצת מינית

אנרגיה מינית היא האנרגיה החזקה ביותר בגופנו , זוהי אנרגיה של חיים, של יצירה ויצירתיות, בריאה ותשוקה.

אנרגיה מינית היא אנרגיה שניתן לעורר אותה בגופנו ובנפשנו ובאמצעותה להביא לחיים מלאי מוטיבציה , תשוקה, חיות ואהבה.

היא מצויה במרחב המיני האישי שלנו עם עצמנו וכן במרחב הזוגי שבחרנו,

וכשהאנרגיה המינית היא נמוכה, אנו נרגיש חסרים את כל הנזכר לעיל.

תנועה המרכיבה את הפעילות הגופנית היא ביטוי לאנרגיה שנמצאת בגופנו. התנועה נמצאת בתוך הגוף שלנו בפונקציות החיים הבסיסיות כמו דופק ונשימה ויוצאת החוצה דרך אברי הגוף הנראים לעין בקצב וזרימה שונים מפרט לפרט.

פעילות גופנית ואנרגיה מינית קשורות ביניהם ומזינות האחת את השנייה.

פעילות גופנית משפרת את הכושר הגופני, מגמישה ומחזקת את שרירי היציבה ביניהם שרירי הליבה השוכנים באזור האגן והבטן ובכך משפרים את תחושת המגע ומקלה על התנועות המיניות של האגן.

כמו כן היא משפיעה על זרימת הדם: פעילות גופנית גורמת לעלייה בדופק ובלחץ הדם, מה שמסייע להגביר את זרימת הדם והחמצן  גם לאברי המין. זרימת דם טובה יותר היא חיונית לתפקוד תקין של איברי המין (רטיבות בפות, זקפה)  הליבידו והעוררות המינית.

בנוסף, אנשים שנהנים מפעילות גופנית באופן שגרתי בדרך כלל הם אנשים שהדימוי העצמי והבטחון שלהם גבוה וככאלה הם מרגישים בטוחים יותר בגופם וביכולותיהם, מתקשרים יותר בקלות ובזרימה עם בני המין השני וכן נוטים לחוות יותר הנאה בפעילות מינית (פחות חרדת ביצוע, יותר שיתוף בתחושות וברצונות).

הפעילות משחררת הורמונים התורמים לתחושה טובה, ביניהם: אנדורפינים, אוקסיטוצין (הורמון האהבה) וסרוטונין, הידועים כמשפרים את מצב הרוח ומפחיתים מתח ותסמיני דיכאון. הפחתת הלחץ (רמת הקורטיזול יורדת) מקדמת  תחושות של רגיעה ואהבה ובכך יכולה לעודד חשק מיני גבוה יותר.

הפעילות מעלה את רמת הטסטוסטרון בדם. הורמון בעל השפעה על החשק המיני.

בנוסף הנשימה מתגברת במהלכה ובכך מעירה את עצב הוואגוס שמעצבב  בין היתר את אברי המין וגורם לעוררות מינית.  מכאן שחשוב לשלב נשימה גם בזמן מעשה האהבה.

אם כן, יתרונות הפעילות הגופנית מחוץ למיטה משרתים את היתרונות של הפעילות המינית וכך נוצר מעגל קסמים שמביא איתו תנועה וזרימה עם הורמונים של אהבה וגמישות של הלב.

מציאת סוג פעילות שאוהבים ומתחברים היא התנאי הראשון מאחר והנאה מביאה להתמדה, פעילות גופנית קבועה בחיי היומיום טוב שתעשה בהדרגה,  במינון מתאים,  עם/בלי שותפים ופינוי מקום עבורה בלו”ז.

לסיכום נאמר שגם פעילות גופנית יכולה בהחלט להשפיע לטובה על העוררות והחיבור המיני בכיף ומבחירה תוך שילוב נכון במהלך חיינו.

 

מזי גבאי

B.ED בחינוך גופני ומאמנת כושר

יועצת מינית ומאמנת לתשוקה ועונג

מייל – mazi.ga.2010@gmail.com

טלפון – 054-8194819