< חזרה לכל הכתבות

עכשיו זה גם מוכח מחקרית – מי שעושים סקס באופן קבוע, נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר

מאת ד"ר עומר גלעדי, מתמחה בייעוץ זוגי מבוסס מיינדפולנס

אינטימיות בזוגיות היא אחת הצלעות החשובות להצלחת הזוגיות לאורך זמן, ובעוד אינטימיות היא ממש לא רק בין הסדינים – הסקס שלכם הוא מרכיב משמעותי, שלא נאמר קריטי, ברמת שביעות הרצון של שניכם מהזוגיות שלכם. אינספור מחקרים כבר קבעו באופן מובהק, שבני זוג שנמצאים במערכת יחסים שיש בה יחסי מין בתדירות ובאיכות שמספקים את שניהם, ידווחו על שביעת רצון גבוהה יותר במערכת היחסים שלהם, על רמה גבוהה יותר של חברות ועל שביעות רצון גבוהה יותר מהחיים בכלל.

אם כן, יש בידכם מפתח לשיפור מהיר ובטוח של הקשר ביניכם: יחסי מין טובים, בתדירות מספקת. אם זה כשלעצמו לא מספיק מוטיבציה לקבוע דייט זוגי שיסתיים בסקס להיום בערב – הנה לפניכם עוד כמה יתרונות בריאותיים מהם נהנים מי שמקיימים יחסי מין לעיתים קרובות:

הרבה פחות מתח בחיים, באופן כללי

החיים שלנו מלאי מתחים. אנחנו נדרשים למולטיטאסקינג (ריבוי משימות) למשל, שעות רבות בכל יום, אנחנו דואגים לילדים, לבוס, ללקוחות, לבן הזוג, לכלב ולשכנה ממול, רובנו מחזיקים יומן עמוס משימות להתפקע – בסך הכל, אנחנו מוצאים את עצמנו מנהלים שיגרת חיים עמוסה ואפילו לחוצה, מבוקר ועד לילה.

סקס טוב הוא פעילות שמרגיעה – ויש לה השפעה לטווח ארוך. זה לא רק הפעילות המינית עצמה, אלא גם מה שמגיע ביחד איתה: החיבוקים, המשחק המקדים, הקרבה האינטימית והרגעים המיוחדים שאתם חולקים ביחד, כשאתם שם זה עבור זו. מחקרים שבוצעו בארה”ב על ההשפעה של סקס כחלק מזוגיות גילו פעם אחר פעם, שבקרב מי שמקיימים יחסי מין מספקים בממוצע פעמיים בשבוע, אפשר למצוא פחות תסמינים של חרדה ודיכאון על פני זמן.

פעילות גופנית נמרצת – בתנאים אופטימאליים

סה”כ סקס טוב הוא דרך לא רעה בכלל לשרוף קלוריות. אם אתם עוסקים בפעילות מינית על פני כחצי שעה – תשרפו בערך 90 קלוריות בפעילות פיזית מתונה, ועד 140 קלוריות (בחצי שעה!) בפעילות נמרצת יותר. זה חצי קערה של פסטה, אז מדובר ברווח כפול…

לצד הלב הפועם במהירות והקלוריות הנשרפות בקצב, חשוב לדעת שלחץ הדם נותר נמוך, מה שהופך את הפעילות הפיזית לבריאה במיוחד. ואכן, כאשר נבדקו מי שמקיימים יחסי מין באופן קבוע בקשר לבריאות הלב שלהם, עלה כי קבוצה זו של אנשים היא בעלת סיכון מופחת של עד 50% ללקות בשבץ או בהתקף לב.

שיכוך כאבים מופלא

במהלך יחסי המין משתחררים הורמונים מרימי מצב רוח על מנת להפוך את החוויה שלכם, בכל פעם מחדש, למופלאה. מה שגורם לאותם שחרור של הורמוני מצב רוח, כמו למשל אוקסיטוצין, דופמין ואנדורפינים, הוא לא רק המגע שיש לו אופי מיני מובהק אלא גם הקרבה והמגע האינטימי של עור בעור (וזו הסיבה שיחסי מין בזוגיות הם בעלי השפעה דומיננטית יותר לאורך זמן על הבריאות שלכם, ביחס לסקס ארעי עם פרטנרים מתחלפים) משפיעים על אותה תחושה אופורית.

ההורמונים שמשתחררים באופן טבעי בגוף בעת עוררות מינית פועלים כמשככי כאבים, כדי שאתם תוכלו לשקוע בחוויית הכאן והעכשיו ללא הפרעות. גם אם תתחילו במגע מיני כשהראש כואב – כנראה שכאב הראש ייעלם כשאתם תשקעו לתוך החוויה. מחקרים מראים שהרגישות לכאב פוחתת בעד 50% בנוכחות אותם הורמונים וכימיקלים שמשתחררים על מנת לאפשר לכם את העונג הזה, במהלך קיום יחסי מין.

סקס הוא השקעה טובה לעתיד

גם אצל גברים וגם אצל נשים, ההשפעה של מערכת יחסים מינית יציבה ונמשכת ניכרת גם לטווח ארוך. אצל נשים, למשל, התכווצויות הנרתיק האופייניות לאורגזמה מאפשרות לשמור על שרירי רצפת אגן מהודקים ולמנוע מצב של צניחת רחם, בריחת שתן, ועוד. גם המחזור החודשי נוטה להיות מוסדר יותר אצל מי שמקיימים יחסי מין (מוגנים, כמובן), באופן קבוע.

אצל גברים נמצא כי מי שמקיימים יחסי מין בקביעות הם בעלי סיכון מופחת לחלות בסרטן הערמונית, במחלות לב כאמור, במחלות עור, ועוד. ככלל, נמצא כי אצל מי שהם פעילים מינית, מערכת החיסון פועלת באופן מיטבי יותר.

מערכת יחסים טובה יותר (גם עם עצמכם)

מי שמקיימים יחסי מין באופן שוטף, נוטים לחוות בשגרת החיים יותר ביטחון עצמי ושביעות רצון באופן כללי. כולנו מחפשים בית, מקום מוגן שאליו נרגיש שייכים ושם נרגיש אהובים. מי שנהנים ממערכת יחסים מינית קבועה, נוטים ליהנות גם מתקשורת משופרת עם בן או בת הזוג, מרמות גבוהות של אינטימיות, מדימוי עצמי גבוה יותר ומתחושת בית מוגנת ואיכותית יותר ביחס למי שבמערכת היחסים שלהם הסקס אינו קבוע או שכיח.

מה אנחנו למדים מכל זה?

לאורך החיים, תדירות קיום יחסי המין יורדת בדרך כלל. זו ירידה טבעית שנובעת לא רק משינויים פיזיולוגיים והורמונאליים אלא גם מהלחצים והשגרה שהחיים נוטים להעמיס עלינו. ביחד עם זאת, אנחנו לא חייבים לחכות לאירוע מיוחד, למשהו שיתרחש או ליוזמה חיצונית על מנת לקחת על עצמנו התעוררות של חיי המין בזוגיות. היתרונות הגדולים, עבור שני בני הזוג, ביחסי מין מספקים בתדירות משביעת רצון, שישמרו על בריאות פיזית ונפשית, על הערכה עצמית גבוהה – ועל הזוגיות שלכם מספקת, אינטימית, אוהבת ומגוננת, שווים את המאמץ.

תוכלו לשלב צעצועי מין שישדרגו את חווית האינטימיות שלכם: כדורים סיניים, אביזרי מין אנאליים, טבעות רטט, ויברטורים ועוד