< חזרה לכל הכתבות

ארבעה סודות מפתיעים על האורגזמה הנשית

מאת ד"ר עומר גלעדי, מתמחה בייעוץ זוגי מבוסס מיינדפולנס

האורגזמה הגברית נמשכת בממוצע שלוש שניות – האורגזמה הנשית נמשכת בממוצע על פני עשרים שניות. לעומת זאת, על כל אורגזמה נשית אחת גברים חווים בממוצע כארבע אורגזמות – וזה אומר שבעוד האורגזמה הנשית היא שונה במבנה ובתחושה, כפי הנראה – היא גם נדירה יותר וקשה להגיע אליה.

רק כ – 60% מכלל הנשים חוו אורגזמה במהלך חדירה וגינלית, אולם מעל 80% מהנשים מגיעות לאורגזמה כתוצאה מגירוי הדגדגן. כל הנשים יכולות להגיע לאורגזמה בחלימה, כלומר, בתוך חוויה פחות נשלטת או מודעת. יצאנו לברר כמה עובדות מפתיעות על האורגזמה הנשית – על מנת שהמפגש המיני הבא שלכם, ובעיקר שלכן, אולי יגלה לכן משהו חדש ומענג על עצמכן, שעוד לא ידעתן.

בניגוד לאורגזמה הגברית – האורגזמה הנשית דורשת ביטחון

כל גבר יודע שיש נקודה שממנה הוא כבר לא יכול לסגת, האורגזמה שלו נמצאת במרחק של חצי נשימה ממנו. אנחנו מכירים את הסצנות האלה בסרטים, כשהגבר מבין מאוחר מידי, שכל העניין הולך להימשך לאורך זמן קצר מידי, והאישה שלו – הולכת לחוות תסכול. בחיים האמיתיים זה כמובן לא חייב להיות כך (וכשזה כן כך, זה אולי פחות מצחיק) – אבל מבחינה ביולוגית יש אמת בפרסום. אצל גבר הדרך להשיג אורגזמה היא הרבה יותר טכנית מאשר אצל אישה. האישה בנויה, מבחינה פסיכולוגית, כך שחוויית האורגזמה שלה “מכבה” את מרכזי השליטה על תגובות עצביות שנדרשות להישרדות שלה, או במילים אחרות, אם היא הולכת לחוות אורגזמה ובדיוק מגיע דוב גדול ומאיים על חייה, היא כנראה לא תצליח לברוח רחוק.

בשל המבנה הפסיכולוגי הזה של כיבוי המגננות והאוטומטים ההישרדותיים, אישה לומדת לאורך החיים כי על מנת ליהנות ממפגש מיני מענג, היא חייבת להרגיש בטוחה. אם הגבר שלצידה לא מעורר בה ביטחון, אם היום שלה הלך ממש גרוע או אם הילד קורא מהחדר השני – נשים רבות פשוט לא יצליחו להביא את עצמן לאותו “כיבוי” נדרש של החלקים במוח האחראיים על ההישרדות, על מנת להיות בתוך החוויה הגופנית שלה באופן מלא.

כל אישה יכולה להגיע לאורגזמה

ההבדלים האנטומיים בין נשים לגברים הם מרחיקי לכת. בעוד אצל כל פעוט מתרחש באופן טבעי תהליך של היכרות עם הגוף, הכולל את איברי המין שהם חיצוניים וקל לבחון אותם – ילדות לא ממש רואות את איברי המין שלהן ולעיתים גדלות מבלי להכיר את המבנה ונקודות העונג שלהן.

נשים שגדלות בסביבה שמרנית או פחות מתירנית מבחינה מינית, נשים שכנערות לא עברו את התהליך של היכרות עם הגוף שלהן, ואפילו אוננות בשלב מסוים, מתבגרות לעיתים מבלי שהן עצמן יודעות מהי אורגזמה, איך הן מגיעות אליה, איפה נעים להן שנוגעים בהן ואיך.

כשחוסר הידיעה הזה מתמשך, אנחנו מוצאים שיעורים מפתיעים של נשים בוגרות, שלא יודעות איך זה מרגיש, לחוות אורגזמה. מה שחשוב לנו להגיד הוא שאין מניעה פיזיולוגית ופסיכולוגית להגיע לאורגזמה – אצל כל אישה. במילים אחרות: אין נשים שהאנטומיה שלהן לא מאפשרת להן להגיע לאורגזמה, כל אישה יכולה לגמור (לא כל אישה יכולה לגמור בחדירה נרתיקית – יש נשים שיגיעו לאורגזמה רק כתוצאה מגירוי דגדגני). מה עושים על מנת ללמוד להגיע לשם? מתוודעים אל הגוף, חוקרים ומתנסים, בסבלנות ובתחושת הרפתקנות.

האוקסיטוצין הוא חלק מהעניין

אוקסיטוצין ודופמין הם מ”הורמוני האושר”, שמתפשטים בזרם הדם כתוצאה, למשל, ממגע גופני (חיבוק, ובמיוחד במגע של עור לעור, לאחר לידה, ועוד) וגורם לתחושה של היי. האוקסיטוצין אינו משתחרר כתוצאה מהסקס עצמו. אצל אישה, קוויקי בבגדים על השיש, כמעט לא ישפיע על המצב הנפשי שלה. אבל חיבוק בעירום, ליטוף, ומשחק מקדים מושקע, מגביהים את רמות הורמוני האהבה בדם עבור האישה, וישפיעו גם על הסיכוי להגיע לאורגזמה וגם על העוצמות שלה.

בואו נדבר על זה

המסע הנשי לעונג מיני עובר בהמון נקודות. אומרים שנשים מגיעות לשיא המיניות שלהן בסביבות גיל 40; האורגזמות משתנות לאורך השנים וכמובן, הן מושפעות מבני או בנות הזוג ביחסים, מהאווירה, מהעומס בחיים בכלל, ועוד ועוד. מה שיכול להבטיח את ההצלחה של המסע של כל אישה אל המיניות המענגת שלה הוא שיח פתוח, נטול שיפוט, וגם נטול עכבות על אודות המיניות שלה. בעוד יש סודות פרטיים לכל אדם, שהם בינו לבינו, יש המון דברים שאפשר לחלוק ולפתוח, כמו למשל אופן המגע האהוב, משחקים וצעצועים שמתאים לכם לנסות, מה שהביא אותך בעבר לחוות אורגזמות חזקות במיוחד, פנטזיות שאפשר ואתם מעוניינים להגשים בשניים (את אלה שהן רק שלך, השאירי פרטיות J), מחוות קטנות שמרגשות ומכניסות אותך למצב הרוח המתאים במהלך היום, ועוד ועוד. גם מי שמגיעים ממסגרת פחות תקשורתית בהקשרים מיניים, עשויים לגלות שדווקא השיח הפתוח משחרר ומאפשר הרפתקאות וחוויות חדשות ומענגות.

טיפ: השיח הפתוח בנושאים מיניים הוא באופן טבעי ללא מגננות או מסיכות. על כן, כדאי לקבוע כלל בשיחות כאלה, שמונע ביקורת, שיפוט או הערות עוקצניות – גם אם ממקום של מבוכה. למדו לתמוך, להכיל, להקשיב וליישם את מה שייאמר בשיחות האלה, ותעשו צעד גדול לעבר אורגזמות וחיי מין הרבה יותר מספקים.

מוזמנים לחקור על צעצועי מין שיעשירו את החוויה המינית שלכם כמו טבעות רטט, ויברטורים ועוד >>