< חזרה לכל הכתבות

המרכיב הכי חשוב לסקס טוב בזוגיות, ואיך משיגים את זה

מאת ד"ר עומר גלעדי, מתמחה בייעוץ זוגי מבוסס מיינדפולנס

חזה גדול? כתפיים שריריות? מבט מצועף? תנוחות אהובות? מסתבר, שכל אלה פשוט לא משנים, כשאתם מחפשים את “המתכון המנצח” לסקס טוב בזוגיות. מה כן? קראו עוד – ותגלו.

מה ההבדל בין מיניות בין מערכות יחסים, ומיניות בתוך מערכת יחסים?

מי שלא נמצאים במערכת יחסים קבועה ואינטימית, יכולים בכל זאת ליהנות מחיי מין פעילים, רק שההבדל הגדול בין יחסי מין במערכות יחסים קצרות לבין יחסי מין המבוססים על אינטימיות הוא בעיקר ב… אינטימיות. בקשר זמני אנחנו לפעמים מרשים לעצמנו לחקור, להתנסות, להכיר צדדים חדשים של עצמנו וגם ליהנות מהכיבוש החדש. ביחד עם זאת, במערכות יחסים רבות שנים הסקס נשען על יסודות אחרים לגמרי. מעבר לשני האנשים המשתתפים בקשר יש גם את הישות שהיא “אנחנו”, ויש לה הרבה נוכחות במגע המיני וגם בהיבטים אחרים של החיים המשותפים. אולי בניגוד למה שמאפיין את הסקס בלי מערכת יחסים – בסקס רווי אינטימיות, יש מרחב משותף ייחודי, שמחזיק את הפוטנציאל להפוך את הסקס שלכם לחוויה המינית הכי טובה שחוויתם עד כה.

המפתח ליחסי מין מספקים

במערכת יחסים, שני בני הזוג נוטים להעיד שהמשיכה, המשוב החיובי והסיפוק של בן הזוג הוא מרכיב חשוב גם בגירוי וגם בסיפוק בקיום יחסי מין. אנחנו יכולים להבין מכאן שמפתח שמחזיקים מי שנהנים ממערכת יחסים יציבה בין הסדינים הוא התקשורת האמפאטית, זו שתגלה לבן או בת הזוג שלכם מה אתם אוהבים, וגם תגלה באופן ברור כשהוא או היא הגיעו לשם.

אינטימיות היא הקרבה בין שני אנשים, העובדה שהם חולקים היסטוריה משותפת ומגלים חמלה זה כלפי זו (ולהיפך), ההיכרות שלהם זה עם זו והנטייה שלהם לרצות להיות שם אחד עבור השני.

בניגוד ליחסי מין בלי מערכת יחסים – במערכת יחסים אינטימית, המשחק המקדים כולל את כל החיים המשותפים שלכם. זה מתחבא בנשיקת הבוקר טוב בתחילת היום, בשיחה הנעימה שלכם כשאתם חוזרים מהעבודה, בחלוקת התפקידים בבית באופן שמאפשר לכל אחד מכם לסמוך על בן או בת הזוג שהדברים ייעשו. זה במה שבחרתם ללבוש ובסבון שבחרתם להשתמש בו במקלחת, זה בכוס היין שאתה מביא לה למיטה מפני שאתה יודע שזה מה שהיא אוהבת או בחתיכה האחרונה של הקינוח ששמרת לה, זה ברמז הדק של התחתונים שהוא אוהב שאולי מבצבצים מהטריינינג לפני שאתם הולכים לישון. האינטימיות והתקשורת המינית הם תמיד שם – אתם רק צריכים ללמוד איך להשתמש בהם.

שלושה טיפים ליותר אינטימיות – בחיים ובסקס

נסכם את מה שנאמר עד כה בפשטות: במערכת יחסים ארוכה, מרכיב חשוב בסקס טוב הוא הסיפוק והמשיכה של בן או בת הזוג. שניכם יכולים לקחת את זה בחשבון לא רק עשר דקות לפני שאתם מקווים לקיים יחסי מין, אלא לאורך החיים המשותפים, בבוקר בצהריים ובערב, בכל הזדמנות. הסוד נמצא בקרבה, בתקשורת (במהלך יחסי המין וגם לפניהם) ובתמיכה שאתם מעניקים לבן או בת הזוג, כשאפשר לומר באופן גורף שגברים מתארים במחקרים שסוג המשוב שהם מקבלים מבת הזוג שלהם שמעורר אותם קשור בביטחון עצמי ובדימוי העצמי המשתקף בעיני בת הזוג שלהם, בעוד אצל נשים סוג האינטימיות המעוררת קירבה קשור בתשומת לב ובחיבה.

עוד, נוכל לספר כי יצירת המרחב האינטימי העוסק בתקשורת, בתמיכה ובחמלה זה כלפי זו מתרחשת ממש כל הזמן, וקשורה למיניות ולמשיכה שלכם זה לזו כמו גם להיבטים אחרים של מערכת יחסים מוצלחת. הנה שלושה טיפים ליצירת אותה אינטימיות שתאפשר קירבה משמעותית יותר – ויחסי מין טובים יותר:

  • קחו זמן לעצמכם.
    אם אתם עושים מספיק סקס (לפי אמות המידה של שניכם, ורק של שניכם), אם אתם חולקים את מלאכות הבית וגידול הילדים אבל אתם לא מבלים מספיק זמן ביחד, בטיפוח החברות שלכם – עשו זאת. זה לא חייב להיות קשור באופן ישיר לסקס: אפשר לראות סרט מחובקים, אפשר לצאת לכוס קפה ולדבר על הא ועל דא, ואפשר לפתח תחביב ביחד כמו רקמה או טיסנאות או כל דבר אחר שמדבר אל שניכם. טפחו את החברות שלכם, לצד המשיכה והשותפות בחיים.
  • הקפידו על המחוות.
    שימו לב שאתם מתנשקים, בלי קשר לסקס. בבוקר לפני שהולכים לעבודה, במשך היום סתם כי עברתם זה ליד זו. געו אחד בשנייה, החמיאו אחד לשנייה. אם כל אחד מכם יקפיד על רק חמש מחוות כאלה בכל יום – הקרבה ביניכם עשויה להשתנות באופן דרמטי
  • הקשיבו זה לזו, בכוונה מלאה.
    לפעמים אנחנו מבלים כל כך הרבה שנים ביחד, עד שאנחנו מאבדים את היכולת להקשיב לבן או בת הזוג שלנו, רק מפני שאנחנו בטוחים שאנחנו כבר יודעים. זוהי דרך מאוד לא קשובה לנהל מערכת יחסים. אנשים משתנים ובכל מקרה, גם אם אתם באמת יודעים מה בן או בת הזוג שלכם עומדים להגיד – התחושה שמקשיבים לך היא תומכת באינטימיות ובקרבה.

איך האינטימיות צפויה להשפיע על הסקס שלכם?

הידעתם? אצל נשים, במהלך האורגזמה, מרכז ה”הילחם או ברח” המצוי באמיגדלה מושתק לחלוטין (אצל גברים, אגב, זה לא כך). המשמעות היא שכשאישה מגיעה לאורגזמה היא פגיעה וחשופה לחלוטין – ואולי זו הסיבה שעל כל ארבע אורגזמות גבריות בממוצע האישה חווה רק אחת. אינטימיות, תקשורת פתוחה (שאינה ביקורתית), ביטויים של משיכה וקבלה, תמיכה, הבנה של הצרכים ונוכחות קשובה בחדר המיטות וגם מחוץ לו, לאורך כל היום – יבנו קרבה שתגרום לסקס שלכם להפוך ביטוי של אהבה, תמיכה, ביתיות, הערכה וביטחון.

לאחר שבניתם את האינטימיות שלכם, תוכלו לתבל אותה עם צעצועי מין, מוזמנים לחקור: ויברטורים, כדורים סיניים, טבעות רטט >>