< חזרה לכל הכתבות

איך אביזרי מין משפרים את הזוגיות

מאת מורן לי קוגן - יועצת זוגית ומינית

החיים שלנו מלאי תנועה, מרוץ של ממש. בתוך כל הכאוס הזה של עבודה, קריירה, ילדים, משפחה, משכנתא, הורים ועוד… אנחנו עוד אמורים למצוא זמן לזוגיות שלנו ולטיפוח של ה”ביחד”. אם נהיה ריאליים ואותנטיים נביט במציאות כפי שהיא מבלי להתייפייף ונגיד בקול רם – הזוגיות נדחקת קצת הצידה בתוך כל המשימות היומיומיות. האם זהו המצב האידיאלי? כמובן שלא, אף אחד לא רוצה להרגיש מספר 5 בתור אחרי אסיפת ההורים וניקוי אסלות יומי. אבל זהו המצב – החיים קורים, בין אם נבחר בזה ובין אם לא. ככל שאנחנו מתרחקים יותר ויותר מהמצב הזוגי שלנו אנחנו מתרחקים יותר ויותר מהמיניות המחוברת שלנו, מהמיניות הנוכחת, המעניקה, לא המיניות שבאה לכבות שריפה, לא המיניות שבאה לתת עבודה כדי “להאכיל את הזאב” עד לשבוע הבא ששוב יגבר הרעב.

מיניות טובה מחוברת בקשר כמעט ישיר לזוגיות טובה

ותקשורת טובה היא הבסיס של הכול – הבסיס ממנו אפשר לתקשר גם את הדברים הכי נפיצים והכי כואבים. החכמה הרבה של תקשורת טובה היא לא לטאטא מתחת לשטיח נושאים כואבים, אלא להביא אותם למרכז השולחן ולנקות אותם, ביחד.

כאשר אנחנו נמצאים במצב זוגי לא פשוט, אפשר רק לדמיין מה מתחולל במיניות. מיניות טובה אין פירושה לתת לצד השני את מה שהוא מבקש ולסמן וי על עוד משימה שנעשתה. מיניות טובה היא חיבור ממקום של הענקה, מקום של רצון מלא לתת ולקבל ולהיות בנוכחות מלאה.

פעמים רבות מיניות היא סימפטום של הזוגיות. כאשר הזוגיות לא חזקה מספיק או חווה טלטלה, המיניות היא הקו הראשון שמושפע. הרי איך אפשר להיות במצב הכי אינטימי שיש עם אדם שאנחנו חשים אליו רגשות אמביוולנטיים? איך אפשר להתמסר לאדם שיש לנו מטענים שליליים כלפיו?

הנחת היסוד היא שכולנו רוצים לחיות באושר

כולנו רוצים לחיות בזוגיות טובה שמתפתחת ולא עומדת על שמריה, זוגיות חיה שגורמת לנו להרגיש אהובים ובטוחים. האם הדבר אפשרי בתוך הכאוס היומיומי? כמובן שכן! השגרה היא מבורכת משום שהיא נוטעת בנו תחושת ביטחון ושורשיות – תחושות שרוב בני האדם זקוקים להן על מנת להיות רגועים ונינוחים. מתוך השגרה יכולים לצמוח דברים רבים וטובים שיעמיקו את הקשר שלכם ויחזירו את הטייטל “אהוב” ו”אהובה” אל המרחב הזוגי שלכם.

כאשר הזוגיות שלכם מתחילה להרגיש מעט יבשה, מעט רגילה וחוזרת על עצמה, ופתאום החיים נצבעים בצבע אחד מאוד מסוים, יש מצב קוסמי נפלא שטורף את הקלפים וגורם לחיבור ממקום לא צפוי – העונג.

כאשר אנחנו בעונג אנחנו מאושרים יותר, מחוברים יותר, שמחים יותר, רגועים ומכילים יותר.

אז אם נצלול אל עומק הדברים, אחד ממקורות העונג הקיימים היום הם חקירה משותפת של המיניות יחד עם אביזרי מין. על אף הסטיגמות הרבות שאוהבים להדביק להם – אביזרי מין הם אחד הדברים הכי מחברים שיש.

ולמה?

אביזרי מין לא נועדו להחליף שום דבר.

הם לא נועדו להחליף את הגבר, הם לא נועדו להחליף את האישה או את המגע או אפילו את האורגזמה שאתם חווים אחד מהשנייה. הם לא תחליף, הם תוספת. מיניות היא מעיין נובע שאין בו סוף ואפשר להגיע יחד אל עומקים מרגשים שיפתחו בכם אפיקים שלא ידעתם שקיימים בכם.

אם זה מתחיל מעט להפחיד אתכם זה סימן טוב, כי זה אומר שאתם מתחילים לזוז מאזור הנוחות שלכם. אם יוצאים מגיעים אל מקומות נפלאים אמר דוקטור סוס, והוא צודק. קחו גלולת אומץ ותשאלו את עצמכם האם אתם מעוניינים להמשיך ולחיות בזוגיות עם מיניות ממוצעת או שאתם מרשים לעצמכם לממש את הזכות למצות את הפוטנציאל המיני הגלום בכם כזוג?

אביזרי מין, או בשמם המתוק יותר – צעצועי מין, הם עולם ומלואו. יש ביכולתם לקרב ולהעמיק ולהביא את שניכם אל מקום אוהב יותר ומכיל יותר.

כשאתם מרשים לעצמכם להשתחרר מ”מה יגידו” או מאמונות מגבילות כמו “צעצועי מין זה לסוטים” אתם נפתחים אל עולם מופלא, צבעוני ומחבק שכל תכליתו הוא חיבור כנה ממקום אוהב ומעניק ולא ממקום מנותק.

אם נחזור רגע אחורה, לפעמים קורה מצב הפוך מעניין ביותר – ישנן בעיות דווקא במיניות שמשפיעות על הזוגיות. כמו למשל: קושי של האישה להגיע לאורגזמה, קושי של הגבר להחזיק עם זקפה לאורך זמן, שפיכה מהירה, יובש בנרתיק ועוד… הזוג רוצה להיות באקט מיני אבל מתוך קשיים מסוימים קורה מצב ששני בני הזוג נותרים מתוסכלים, עצבניים ולא מסופקים. הבוקר שאחרי בהחלט עלול להיות עגמומי.

אביזרי מין נועדו לתת פתרונות למצבים רבים, בהם קשיים נפוצים כמו קושי של האישה להגעה לאורגזמה ממין אוראלי או ממגע של האצבעות, התמודדות של הגבר עם מצבים הנוגעים לזקפה ועוד. לכל אדם יש את צורת העונג שלו ועל כן, כאן מתחילה החקירה המופלאה שלכם את המיניות שלכם. כאשר אתם מסכימים להניח בצד את האגו ואת הדעות הקדומות אתם מסכימים לעצמכם להיכנס אל תוך הזוגיות המשודרגת שלכם, אל תוך ה”אני” החדש שלכם, אל העונג שמחכה לכם מעבר לפינה בשקט בשקט עד שתסכימו להכניס אותו אל חיי הזוגיות שלכם.

 

איך מתחילים בכלל להבין מה מתאים לנו כזוג?

צעצועי מין הם רבים וטובים, ולפעמים אפשר ללכת לאיבוד בפרדס האפשרויות הבלתי נגמרות.

מומלץ תמיד להתחיל מדברים פשוטים, רגילים ולא מאיימים מידי. בין אם אתם מזמינים אונליין ובין אם אתם ניגשים לחנות לאביזרי מין, אנחנו ממליצים להתחיל עם המוצרים שכולם קונים. המוצרים שאותם תמליץ החנות אלו יהיו בדרך כלל מוצרים שקשורים לעינוג חיצוני של האישה או לעינוג משותף של שני בני הזוג. את האביזרים האלו תוכלו לחקור בהתחלה בצורה משותפת או בנפרד ואז לצרף את הצד השני.

סטופ, אנחנו כבר שומעים את גלגלי השיניים בראש שלכם ואת המחשבות שמתחילות לרוץ לכם – “מה אם הוא יחשוב עליי שאני מינית מידי?” “מה אם היא תחשוב עליי שאני לא מסוגל להעמיד אותו בלי טבעת גומי?” “זה ממש קיצוני לאונן ליד בעלי!”

אז כן, אנחנו שומעים את כל הקולות שלכם והם לגיטימיים. הרי כל החיים שלנו פימפמו לנו שמיניות היא דבר מלוכלך, שצריך להסתיר אותו, וללכת לפי כללים מסוימים אחרת ניחשב כך או אחרת.

אך אין דבר הפוך מזה, מיניות היא דבר קדוש, בריא ונחוץ. חיבור מיני בין שני אנשים שרוצים להביע את אהבתם על ידי חיבור פיזי הוא מופלא, ועונג הוא ביטוי עמוק להענקה, ביטחון ואהבה ואין מה להתבייש בו.

כאשר תתחילו להעמיק את המיניות שלכם ותתנסו בצעצועים, משהו מיוחד הולך לקרות לזוגיות שלכם. אתם תרגישו כאילו אתם נושאים סוד משותף ששייך לשניכם ורק אתם יודעים אותו. הידיעה הזאת מרגשת בפני עצמה, מחזירה את מימד המסתורין לקשר שלכם, דבר שהולך לאיבוד עם השנים.

את עליית המדרגה בחוזק של הקשר שלכם אתם תרגישו במהלך ההתנסויות משום שככל שתגלו על עצמכם דברים חדשים, כך תגיעו אל השגרה רגועים יותר ומסופקים יותר, המיניות תהיה זו המחברת ביניכם ותזכיר לכם כי בסוף כל יום בו השגרה שולטת, מגיע הלילה בו אתם השליטים.

ומילה לפני הסוף, בואו נדבר על גבולות.

גבולות הם דבר נפלא כשחוקרים מיניות, מדוע? הם שומרים עלינו שהקצב שיהיה מותאם לשני בני הזוג ושלא יקרה מצב בו אחד מהצדדים שועט קדימה בעוד הצד השני מרגיש חוסר ביטחון ומתערער. אנחנו רוצים שהקצב יהיה מותאם לשניכם על מנת שהצמיחה הזוגית תהיה בריאה ומדויקת. איך עושים זאת? מילת המפתח היא הדרגתיות. לעת התחלה מומלץ ללכת על אביזרים יותר נפוצים, כאלו שלא מאיימים על הסדר הקיים. צעצועים כגון ויברטורים חיצוניים או משולבים לאישה, טבעות רטט לעונג משותף של הגבר והאישה, ערכת שליטה כמו נוצה ואזיקים, ערכות רטט משותפות לשליטה מרחוק (מושלם למשחק משותף ומעט קינקי שמכניס אווירה פלפלית). ככל שתרשו לעצמכם לעוף בביטחון מלא בפרטנר שלכם, אתם תרגישו איך עולם האביזרים מעלה את הקשר שלכם שלב ומחזק את הזוגיות שלכם ממקום לא צפוי ומענג. הקשר שלכם יחזור להיות אינטימי ולא ממקום של “צריך” אלא ממקום של “רוצה”, ממקום של ציפייה. אתם תשקיעו במציאת זמן זוגי כי זה ישתלם לכם, כי פתאום אתם תגלו כמה מענג זה להשקיע אחד בשנייה וכמה יכולת יש לכם לשים את השגרה בצד על מנת להתמסר לעולם מופלא שכולו חיבור אותנטי, תשוקתי ושלם והבוקר שאחרי ייראה הפעם לגמרי אחרת.