< חזרה לכל הכתבות

המדריך לBDSM עבור מתחילים

מאת מורן לי קוגן - יועצת זוגית ומינית

יצא לכם להכיר את המושג BDSM? אנחנו מאמינים שיצא לכם פה ושם לשמוע אותו, בין אם בקבוצות בפייסבוק, או בדיבורים עם חברים קצת יתר קינקיים, או פשוט להכיר את המושג אבל לא להבין מה זה באמת אומר.

אם אתם מעוניינים להכיר לעומק מה זה BDSM ולהחליט אם אתם מעוניינים להיות חלק מהעולם המופלא הזה הכנו לכם מדריך שלם המרכז לכם את כל המושגים החשובים וההתנהגויות הרווחות תחת המושג BDSM.

תחגרו, אנחנו מתחילים.

אז בואו נתחיל עם ההגדרה עצמה, מה מרכיב את האותיות BDSM?

האות הראשונה – B, בעצם שייכת למילים BONDAGE, כלומר שיעבוד או קשירה. חלק מהאקט הבדסמ”י הוא לקשור את אחד הצדדים ולשלוט עליו במגוון דרכים שנפרט בהמשך.

האות השנייה – D, שייכת לשתי משמעויות. הראשונה היא DOMINANT כלומר דומיננטי, אחד הצדדים הנו הצד הדומיננטי והמוביל, והמשמעות השנייה היא DISCIPLINE  כלומר משמעת או רחמנא ליצלן, עונש. אחד האקטים הרווחים בעולם הבדס”מ הוא חינוך למשמעת והענשה.

האות השלישית – S, שייכת לשתי משמעויות אף היא. הראשונה היא SUBMISSIVE. המשמעות היא כניעה, להיות כנוע לאדם אחר, לתת לו את השליטה ולציית לו במגוון רבדים שגם עליהם כאמור נרחיב בהמשך. המשמעות השנייה של האות היא SADISM ובעברית סאדיזם, כלומר גרימת כאב לאדם אחר על מנת להפיק עונג. זה אולי נשמע קיצוני אבל גם ספנק בטוסיק נכלל תחת סאדיזם, אל דאגה אין בכך שום סטייה ואף נרחיב מה כן נכלל תחת סאדיזם ומה מתחיל להריח כמו התעללות ואלימות לשם האלימות.

האות הרביעית – M , שייכת למושג Masochism. מזוכיזם הוא בעצם הפקת עונג מכאב. מזוכיסט הוא אדם הנהנה כאשר מכאיבים לו – פיזית או מנטאלית. מזוכיזם יכול להתבטא בשלל דרכים, החל מהפקת עונג מטפטוף שעווה על הגוף ועד לכאב נפשי שבהשפלה.

ועכשיו בואו נתחיל לצלול לעומק הדברים, מוכנים? קחו גלולת אומץ כי זה הולך להיות סקסי וקצת שונה.

אנחנו נתחיל ממושגי יסוד בסיסיים יותר כדי ליצור לכם את התמונה הגדולה יותר ומשם נתחיל להעמיק למושגים אדג’יים יותר.

שולט\ת ונשלט\ת:

אם צריך להחליט מהי מהות הבדס”מ הרי היא מתחילה בהיררכיה. יש שולט או שולטת ויש נשלט או נשלטת. השולט תמיד מוביל את הסיטואציה אך הנשלט קובע את הגבולות. ברגע שהנשלט מוסר לידיו של השולט את המפתחות לשליטה הקסם מתחיל לקרות. יש עונג בלתי מוסבר בשחרור השליטה והתמסרות. נכון, זה לא אקט פשוט ובטח שלא מומלץ לעשות אותו עם כל אחד שקורא לעצמו “שולט/ת”. אם החלטתם קצת לטעום מן העולם הזה אנחנו ממליצים להכיר תחילה את הצד השני היכרות ונילית לחלוטין (כלומר רגילה ולא בדסמי”ת) בבית קפה או במקום ניטרלי על מנת להכיר את האדם לפני הטייטל ולבדוק האם יש התאמה מעבר להתאמה גופנית.

לצד השולט אפשר לקרוא בכמה שמות – שולט\ת, דום או דומית, אדון או גברת, מלך או מלכה, ולמתקדמים אבא או אמא. תירגעו לא להיכנס לפאניקה זה רק משחק זוכרים?

לצד הנשלט גם כן אפשר לקרוא בכמה שמות – סאב או סאבית מהמילה SUBMISSIVE(עבד או שפחה), נשלט\ת, צעצוע וכל מילה אחרת שעובדת לכם.

מהרגע בו ההיררכיה מתחילה לתפוס מקום במרחב, מתחיל להתקיים מרחב בדס”מי.

שפוי בטוח ובהסכמה –SSC

אלו שלושת המושגים הכי חשובים בבדס”מ וראוי לשנן אותם בעל פה. שיננתם? יופי ממשיכים.

 

שפוי (SANE) – כל אקט בדס”מי חייב להיות בגבולות השפיות, כלומר כל מה שאינו שפוי בגבולות הנורמה אינו נחשב כבדס”מ אלא כחציית גבול הנורמטיביות.  הגדרה נוספת לשפוי הוא שאינו גורם לנזקים ארוכי טווח, בין אם פיזיים ובין אם נפשיים. לדוגמה – השולט החליט לקשור את הנשלטת ולבצע בה אקט של הצלפות. כבני אדם יש לנו גבול סביר שבו נרגיש שהמשחק תקין אך כאשר השולט מחליט להצליף ללא הפסקה כאשר הנשלטת בוכה ללא הפסקה ומבקשת להפסיק – איך נאמר? פחות סביר שנחשוב כולנו שזה תקין.

בטוח (SAFE) – בכל אקט בדס”מי שתבחרו לעשות הצד השולט חייב לקחת מקדמי ביטחון שלא יאונה לצד הנשלט כל רע. בין אם לבדוק שהחבל לא מהודק מידי, שתמיד יש ערכת עזרה ראשונה בצד, מספריים ליתר ביטחון, חומר חיטוי, שמירת היגיינה, כאב מדרגי בהתאמה ועוד.

בהסכמה  (consensual) – כל אקט שנבצע חייב להיות בהסכמת שני הצדדים. צריך לזכור שעל אף שמדובר במשחק מעט אדג’י, שונה, שעוסק בהיררכיה ופקודות וכאב, הוא עדיין משחק, ולכן חשוב מאוד שכל צעד יהיה בהסכמה מלאה ואם נהיה מהמחמירים – *ברצון* שני הצדדים. כדי להיות בסיטואציה יחסית קיצונית עם הפרטנר לא די בהסכמה, דרוש רצון ממשי של שני הצדדים להיות נוכחים ברגע הזה. אם אתם מרגישים שאתם נמצאים בסיטואציה כדי לְרַצּוֹת ולא באמת חושקים בזה, בבקשה מכם, אל תעשו את זה.

סשן –

סשן הוא מילה נרדפת למפגש. למה סשן ולא מפגש? כי בדס”מ לרוב אינו דרך חיים שחווים אותו 24/7 (יש גם אנשים כאלו אך אנחנו מדברים על רוב רובם של העוסקים בבדס”מ) ברוב הפעמים הסשן יתחיל עם מחווה מסוימת ויסתיים עם מחווה מסוימת, מה שיעזור לנו להגדיר את “שעות המשחק שלנו”. הסשן הוא מפגש של מספר שעות שבהן כללי המשחק משתנים וכל אחד יכול סוף סוף להוריד את המסכה ולתת לעצמו לעוף.

מילת ביטחון –

מילת ביטחון היא מילה שמסכימים עליה לפני שמתחילים לשחק ותפקידה לשמור על הנשלט\ת שלא ייחצו קווים אדומים. רצוי שמילת הביטחון תהיה שונה מהמילים שנאמרות במשחקים מהז’אנר כמו “לא” , “אחח זה כואב”, “אמאלה איזה גדול” וכדומה, אלא רצוי שהמילה תהיה מילה רגילה שמצליחה לאפס את הסיטואציה ברגע. כמה דוגמאות למילות ביטחון להמחשה – “אננס”, “אדום”, “אלאדין”, “מס הכנסה” ועוד. אנחנו מאמינים שהבנתם את הקונספט. מילת הביטחון שייכת לצד הנשלט והאחריות להיות במקום מודע לקווים האדומים של עצמו חייבת להיות שלו. אמנם הצד השולט הוא בקונטרול ותמיד יהיה במצב של SSC אבל הוא לא יכול לדעת מה באמת מתחולל אצל הצד הנשלט בראש ובגוף ולכן האחריות להפסקת המשחק במקרה של חציית קווים אדומים היא על הנשלט.

אפטר קייר –

זהו השלב המופלא בכל סשן. שולט אמיתי לא ידלג על השלב החשוב הזה כי הוא חלק בלתי נפרד מאקט בדס”מי בריא. אפטר קייר הוא השלב הסופי בסשן, בו הצד השולט עוטף את הצד הנשלט ומרעיף עליו חום, אכפתיות, רוגע ואהבה. אפשר לעשות את זה על ידי חיבוק, ערסול, ליטופים, נשיקות ורצוי את הכול יחד וכמה שיותר. זהו השלב שבו הצד הנשלט מרגיש ריחוף והרגשה אמתית של שייכות. טיפ קטן – ככל שתעניקו לצד הנשלט אפטר קייר איכותי כך הוא יהפוך אתכם לדומיננטיים יותר בעיניו. למה? הגוף מוצף אדרנלין בזמן הסשן וחווה שיאים מטורפים וברגע שהכול מסתיים האפטר קייר מציף את הצד הנשלט בהורמונים של אושר ואהבה שגורמים לו בין היתר להפוך לשלכם במלוא מובן המילה והרי שייכות היא חלק לא קטן מהמשחק.

קילור –

אז אם דיברנו על שייכות, אחד מהאקטים המרגשים בין זוג המחליט לשחק יחד הוא הקילור. קילור הוא טקס הענקת קולר, לרוב פיזי, בו הצד השולט מעניק לצד הנשלט קולר כאות שייכות אליו. טקס הקילור בעצם מנכיח את השייכות של הצד הנשלט לצד השולט מה שגורם לצד הנשלט להתמסר יותר ויותר לצד השולט.

אקטים –

אם עד עכשיו דיברנו על כל מה שמסביב (שחשוב לא פחות) אז עכשיו הגענו למנה העיקרית, לדבר שלשמו התכנסנו, גולת הכותרת הקינקית – האקטים.

אז בואו נתחיל בחלוקה שתקל על העניינים –

יש אקטים של כאב, אקטים של שליטה ומשמעת, אקטים של משחק ואקטים של השפלה.

כמובן שיש עוד אקטים לוהטים ומעניינים וקיצוניים יותר אבל תזכרו שאנחנו במדריך למתחילים ואנחנו רוצים אתכם אתנו עד סוף הכתבה.

אקטים של כאב:

הערת מערכת – כל אקט שנפרוס כאן חייב להיות בתשומת לב מלאה לצד השני, ולעולם לא לפעול ממקום של כעס.

  1. הצלפות.

אז הצלפות הן סוג אבן בסיס באקטים הבדסמ”ים. הן יכולות להתבצע בכף יד חשופה ויכולות להתבצע עם שלל אביזרים המיועדים לכך. ההצלפות יכולות להתבצע במגוון אזורים בגוף כשהמועדף בהם הוא כמובן הישבן, שסופג הצלפות (או ספנקים) בצורה מושלמת. המקומות בהם *אסור* להצליף הם בפנים, באזור הכליות, הצלעות, רצוי לא באברי המין, הצוואר והבטן התחתונה. במידה ואתם בוחרים להצליף שימו לב לדבר החשוב מכל – מדרג. כל הצלפה צריכה לבוא בהדרגה. לא, זה לא יהפוך אותך לגב גבר אם תצליף בנשלטת שלך הכי חזק כדי להראות לה כמה אתה חזק ושולט, מה שיהפוך אותך לנשגב בעיניה זה שתקשיב לגוף שלה\ו ותהיה מתואם עם רמת ספיגת הכאב.

  1. טפטוף שעווה.

טפטוף שעווה יכול להיות מקור להנאה מאוד גדול. שימו לב שאתם משתמשים בנרות ייעודים לטפטוף על הגוף. גם כאן מאוד חשוב להיות קשובים לצד השני. את הטפטוף לא נבצע קרוב מידי לגוף אלא לפחות חצי מטר ממנו, ובהתאמה לנשלט\ת ניתן לשחק עם המרחק. איפה לא מטפטפים? כמובן בפנים, בפנים הנרתיק או בכל אזור בו הנשלט\ת אינו מסכים לכך.

  1. קשירות.

קשירות הן חלק מאקטים של כאב משום שהן יכולות לעתים לגרום לכאב בו הנשלט\ת צריך להתמודד איתם. שום קשירה אינה מומלצת לפני שאתם עוברים הדרכה מפורטת על אזורים שמיועדים לקשירה ועל סוגי קשירה בטיחותית. אם אתם לא מעוניינים להשתמש בחבלים ולהימנע מכל מיני סיבוכים בטיחותיים יש מגוון סוגים של אזיקים שמיועדים בדיוק לכך ומבטיחים מקסימום הנאה ומינימום סיכון.

  1. משיכות בשיער.

אנחנו בטוחים שיצא לכם לראות פה ושם איך נראית משיכת שיער סקסית, כשהתאורה נכונה ומוזיקת רקע סקסית מתנגנת בזמן ששני גופים להוטים מתפלשים זה בזה… אז תשכחו מזה לרגע. משיכות בשיער יכולות להיות הדבר הכי סקסי בעולם ויכולות לעשות נזק מאוד גדול. שימו לב שכשאתם מושכים בשיער אתם אוחזים בכל השיער ולא רק בקבוצת שיער (כאבי תופת ולא בקטע סקסי) ושומרים על הצוואר שלא תקרה תנועה לא רצויה שתוביל אתכם במקום אל הרקיע השביעי, אל המחלקה השביעית במיון.

ונעבור לסוג האקטים השני – שליטה ומשמעת:

גם כאן מדובר בעולם רחב מאוד ואנחנו ממליצים לכם בחום לחקור, להעמיק ולקחת אליכם את מה שמדבר אליכם. נפרוס בפניכם את האקטים הבסיסיים.

  1. פקודות.

אין כמו להגיד משהו ופתאום לראות אותו נעשה. זה גורם לתחושה אופורית בגוף שבאופן מופלא מישהו עושה את מה שאנחנו אומרים לו, בלי להתווכח, בלי לתת קונטרה אלא פשוט מבצע את זה בחדווה. כן, אנחנו רואים את החיוך שיש לכם על הפנים עכשיו.

  1. ענישה.

נכון זה יכול להיות מקושר גם לאקטים של כאב אך ממש לא רק. העונש יכול להיות דבר מנטלי לחלוטין כמו ללכת לפינה, או כל דבר אחר שאתם מוצאים אותו כואב מספיק, פיזי ומנטלי. שימו לב שכאשר אנחנו מענישים אנחנו לא מענישים מתוך כעס או עצבים. מי שבוחר בצד השולט חייב להבין את גודל האחריות שלו, והאחריות היא – להיות המבוגר האחראי! אין דבר כזה לפעול מתוך נקמה – זה לא בדס”מ, זו התעללות.

ולסוג השלישי של האקטים – המשחק. זהו עולם כל כך רחב ומלא בדמיון והגשמת פנטזיות, כל מה שאתם צריכים זה רק גלולת אומץ וללחוץ על PLAY.

  1. משחקי גילאים.

במשחק הגילאים צד אחד אוהב להיות הקטן – בין אם ילד\ה או אפילו תינוק והצד השני הוא האבא\אמא.

סטופ. שנייה לפני שאתם סוגרים את הכתבה ומחליטים לדווח עלינו, אנחנו מזכירים לכם שמדובר בשני אנשים מבוגרים שמחליטים לשחק יחד ולתת דרור בריא ומבוקר לעצמם, מי אנחנו שנשפוט.

  1. משחקי חיות.

במשחקי חיות אתם לגמרי יכולים לעוף על עצמכם. משחק חיות די רווח הוא של אדון\גברת וכלב\ה. אפשר להשתמש באביזרים מדליקים כמו פלאג אנאלי עם זנב ועוד. מיניות לא חייבת להיות כל כך רצינית! הומור הוא חלק גדול מהעניין. אפשר לצרף למשחק גם קולר ורצועה כדי להפוך את העניינים ליותר ג’וסיים.

  1. משחקי תפקידים.

במשחקי התפקידים אפשר לחלוטין לממש את ההיררכיה ביניכם ולהביא אותה לידי ביטוי. אתם יכולים להחליט שאתם מורה ותלמיד\ה או מפקד\ת ופקוד\ה, או באמת כל דבר שרק יעלה על דעתכם. וכמו תמיד הנחת היסוד היא שלא חוצים גבולות, מכבדים את מילת הביטחון ונהנים מהחופש להיות כל דבר שמענג אותנו.

ולסוג הרביעי של האקטים – השפלה:

השפלה היא אלמנט שיכול להיתפס בעין חיצונית כדבר קשוח ולא ראוי. תנסו להימנע מהקשבה לקולות רקע ולתת לדיאלוג ביניכם לקבוע מה נעים ומה לא. אנשים רבים כן תופסים השפלה כאקט מענג ביותר, לשני הצדדים.

  1. השפלה מילולית.

אז כן זה ממש כמו שזה נשמע, השפלה מילולית יכולה לבוא בשלל צורות וביטויים ומילים. מה שנקרא – השמיים הם הגבול. חשוב לוודא מול הצד השני שאין לו טריגרים למילים מסוימות, דבר שיכול להוביל לפציעה נפשית וכאמור אנחנו באנו לשחק. לדוגמה אם שולט בחר לקרוא לנשלטת שלו “זונה שלי” והמילה הזאת נאמרה לה בהקשר מסוים שמפעיל אצלה תגובה שלילת בגוף, אז האחריות היא על שני הצדדים לתקשר את מה שלא מיטיב איתם.

  1. השפלה פיזית.

השפלה פיזית היא אקט רחב ואנחנו ממליצים לכם ללקט את מה שמתאים לכם משום שלעתים היא יכולה להתפרש כקיצונית.

אז פשוט נצלול אל עובי הקורה. השפלות פיזיות יכולות להיות גולדן שאואר (מקלחת זהב, דהיינו להשתין על הצד הכנוע) יריקות, דריכה על הפנים, להשתמש בצד הכנוע כרהיט ולהניח עליו רגליים, שירותיות – הצד הכנוע משרת את הצד השולט ועושה עבודות בית למיניהן או הסעות, וכל מה שאתם יכולים ורוצים לדמיין עבורכם.

מזל טוב, שרדתם את המדריך ל BDSM למתחילים ואתם עדיין בחיים, או יותר נכון – אתם מרגישים יותר בחיים ממה שהרגשתם לפני קריאת הכתבה. עולם הבדס”מ הוא עולם מופלא שמחיה מערכות יחסים שנחשבו כאפרוריות וחסרות ריגוש, שמעלה את רמת האדרנלין וגורם לכם להרגיש הכי יפים, הכי נחשקים והכי לוהטים שיש, וזה בכלל לא משנה איך אתם נראים ובני כמה אתם. עולם הבדס”מ הוא עולם מחבק, שנותן מקום לביטוי עצמי ועוזר לדימוי עצמי גבוה לפרוח.

מילה מאיתנו – אל תקפצו ישר, תחקרו, תגששו, תתחילו ממסיבות פטיש וצפו בסשנים של אחרים כדי ללמוד ולהעמיק ולהבין מה מתאים לכם. תתחילו להתנסות בבקרה ובאיזון, תהיו קשובים אחד לשניה ואל תחצו גבולות כי זה יכול להיות מצלק. תנו לעצמכם את החופש להיות יצורים מיניים ותשוקתיים כמו שאתם ותתחילו לנשום את החיים ואת כל מה שיש להם להציע לכם. היכנסו לחנות ויטוס ותהנו משלל מוצרים להגברת החוויה המינית.