< חזרה לכל הכתבות

כל מה שרציתם לדעת על זוגיות ומיניות ולא היה לכם את מי לשאול

מאת מורן לי קוגן - יועצת זוגית ומינית

החלטנו לפנות לכם את הבמה ולתת את הפוקוס לשאלות שמגיעות מכם. לא פעם נשאלות שאלות בחדר הקליניקה ובכלל, שהרבה אנשים יכולים להתחבר אליהן ואנו מקווים שבעזרת המדור הזה תוכלו להרגיש קצת פחות לבד בתוך העולם הרחב והמרתק הזה שנקרא מיניות.

שנתחיל?

למה אני לא מצליחה לגמור עם בעלי? כשאני לבד אני מצליחה אבל אז כשנכנסת למיטה אתו אני פשוט לא מצליחה! מה עושים?

 

קודם כל ברוכה הבאה למועדון הנורמליות. התופעה הזאת רווחת מאוד והיא קורית להרבה מאוד נשים בכל מיני סוגים של מערכות יחסים, גם ארוכות טווח. מחקרים מראים שכאשר אישה מענגת את עצמה כשהיא נמצאת לבדה היא יכולה להגיע לסיפוק תוך 3-6 דקות, וכאשר יש אדם נוסף בבית (לא בחדר, בבית) היא תגיע לסיפוק בין 10-15 דקות. כאשר יש אדם נוסף בחדר זה יכול לעלות מעל 20 דקות. כאשר אותו אדם הוא זה שיענג אותה זה יכול לקחת בין 25 דקות ועד שעה ואפילו בכלל לא. למה זה קורה?

  • בגלל תפיסות חברתיות שבהן שנים על גבי שנים נשים מיניות היו שם נרדף לנשים זולות ומיניות נשית הייתה קיימת רק לשם סיפוק הגבר, לכן אורגזמה נשית היא משהו שצריך להתבייש בו ואם היא קורית היא הצלחה של הגבר ואז הלחץ על האישה לגמור כדי לתת בוסט לאגו הגברי בהחלט לא עוזר לשחרר את הראש.
  • בגלל דימוי עצמי. אין מה לעשות, בזמן אורגזמה אנחנו מתעוותות ועושות פרצופים ולא נראות כמו בסרטים שניסו למכור לנו. וזה מהמם! כשאת חושבת על איך את נראית בזמן שתגמרי, את לא נוכחת בעונג את מנותקת מעצמך ומהחוויה שלך ומתרכזת בצד השני.

אפילו הפחד לא לעמוד בציפיות של תרבות הפורנו ששם רואים בחורה גומרת תוך דקה מרחיק מאיתנו את האורגזמה.

אז ישנם כמה פתרונות לסיטואציה:

 

אתם יכולים לשלב צעצועים שעוזרים מאוד, ישנם סוגים שונים של ויברטורים שלעתים כל כך מענגים שגוברים על כל החסמים כמו למשל יונק דגדגני איכותי, או מג’יק וונד שזה ויברטור רטט לדגדגן. אני אמליץ לשם התחלה ללכת על צעצוע חיצוני ואם יש צורך בתחושת מלאות בנרתיק תמיד אפשר לצרף אצבעות או דילדו או ויברטור פנימי.

דבר נוסף הוא מדיטציה הנקראת OM – orgasmic meditation. זו מדיטציה שבה את נשכבת אחורה על הגב בצורה נוחה, ובעלך יושב לצידך. אתם שמים שעון ל 12 דקות ומה שקורה בזמן הזה הוא שבעלך לומד אותך, אין שום התכווננות לאורגזמה ואין “צורך” לגמור, כי מה שחשוב הוא את והלמידה את גופך.

אני גבר נאמן, לא בגדתי באשתי אף פעם, אבל לאחרונה יש לי מחשבות על נשים אחרות ומה שאני עושה איתן וזה משגע אותי! אני לא רוצה לבגוד, מה אני עושה עם זה?

 

מחשבות על אנשים אחרים לא הופכות אותך לבוגד. אנחנו לא יכולים לתכנת את עצמנו לא לחשוב כי זה יהיה תמים ולא מחובר למציאות. הבחירות שלנו הן אלו שעושות את ההבדל- האם אתה בוחר לעשות משהו פוגעני עם המחשבות האלו או שאתה לוקח את זה וממנף את הזוגיות שלך. תשאל את עצמך, מה כרגע חסר לך בזוגיות שגורם לך לחשוב על אחרות? זה הריגוש? האקטים המיניים? תחושת המגע החדש והלא מוכר? לכל שאלה כזאת אפשר לתת מענה בזוגיות שלך. תיקח את האנרגיה המינית שאתה חווה כשאתה מסתכל על אחרות ותממש אותה על בת זוגתך. תעשו דברים חדשים, תתנסו, תחקרו, תעשו משחקי תפקידים, תכניסו אביזרים, לכו למסיבות קינקיות יחד ועוד. התחושה הזאת נורמלית והיא מגיעה אצל הרבה מאוד אנשים גם אם הם לא מודים בכך.

ילדתי לפני 4 חודשים ובעלי כל הזמן רוצה סקס ופשוט אין לי חשק! יותר מזה, אני לא רוצה שיגעו בי בכלל אז לשכב אתו אין בכלל על מה לדבר. אני לא רוצה שהוא ילך החוצה, ואני גם לא יכולה לשכב אתו ככה, מתוסכלת מאוד… מה דעתך?

 

ילדת לפני 4 חודשים! הגוף שלך עדיין לא חזר לעצמו, המפה ההורמונלית שלך עדיין שונה ממה שהייתה לפני ההיריון ולכן הגוף שלך מאותת לך שמגע מיני הוא לא הדבר שהגוף שלך זקוק לו, אלא לטיפול בתינוק ולהחלמה. מה את כן יכולה לעשות כדי להעניק לבעלך חום? במקום מיניות טפחי את האינטימיות. בעלך זקוק למגע אינטימי כפי שזקוק למגע מיני, וברגע שאנחנו מונעים מבן הזוג שלנו מגע אנחנו מרחיקים אותו מאתנו. לטפי אותו, תעשי לו נעים עם הציפורניים, אם זה מתאים לך את יכולה לעשות לו מסאז’ בכפות הרגליים ובגב ואפילו באזור הבטן התחתונה. אם את מרגישה לנכון את יכולה לעשות “עבודה ידנית” כדי להביא גם מיניות אל המרחב. אבל שוב, אך ורק ממקום של רצון ולא של ריצוי.

אנחנו נשואים כבר 11 שנה ויש לנו בית לתפארת. הבעיה היא שכולם חושבים שאנחנו זוג מושלם רק שהמצב לא ממש כזה.. בעלי לא נוגע בי ולא שכבנו מעל שנה… כאילו התשוקה שלנו פשוט כבר לא קיימת… איך מחזירים את התשוקה לזוגיות שלנו??

 

השאלה הראשונה שעולה לי היא האם התקשורת ביניכם באמת טובה? אתם יודעים לפרגן אחד לשנייה? מכבדים את הצרכים אחד של השנייה?

המיניות היא לרוב סימפטום של הזוג אבל לא תמיד. מה שקורה בזוגיות ארוכת טווח היא שהזוג הופך מ- MODE של מאהבים לmode של שותפים – עושים צרכים עם דלת פתוחה, מפסיקים להשקיע במראה החיצוני ובזמן איכות לבד ועוד.. הדבר הראשון שהייתי מציעה הוא להתחיל להניע את המערכת, לשקשק אותה. התחילו מדייט זוגי פעם בשבוע, רק שניכם. שימי לב, זה דייט זוגי, לא משפחתי ולכן לא מדברים על ענייני בית וילדים. אם אתם זקוקים לעזרה במציאת נושאים קני לכם קלפים, ישנם סוגים רבים של קלפי אינטראקציה. הכניסי את המגע האינטימי לחיים – ליטופים, נשיקות בצוואר, מסאז’, ועוד. עוד דבר הוא לחזור לתודעת מאהבת – אני בטוחה שבדייט הראשון לא תקעת לו גרעפס מכובד אחרי ארוחה טובה נכון? אז גם עכשיו, שמרו לעצמכם מחוות אינטימיות שכאלו, זה אמנם מרגיש משוחרר אבל זה פוגע במרחב האירוטי. בנוסף אני תמיד אמליץ ללכת לטיפול זוגי\מיני כדי לקבל כלים המותאמים לכם.

אשתי ואני ביחד 8 שנים, יש לנו 2 ילדים מהממים וגם זוגיות די טובה וחזקה. אנחנו שוכבים פעם בשבוע בערך וזה עובד לנו. לאחרונה אנחנו מפלרטטים עם הרעיון לצרף מישהי למיטה, את חושבת שזה רעיון טוב או שזה יהרוס את מה שיש לנו?

 

אני שמחה לשמוע שאתם מתקשרים היטב ושיש לכם זוגיות ומיניות טובה ובריאה. עניין החקירה המינית הזוגית היא דבר טריקי, כי מצד אחד לזוגות מסוימים זה יכול להפריח את השממה ולזוגות אחרים זה יכול להרוס כל חלקה טובה. מה שאני יכולה להציע זה להתחיל משיחת תיאום ציפיות – תתחילו מהקווים האדומים שלכם, כלומר מה בטוח אתם לא רוצים שאתם והצד השני יעשו. ולאט לאט תבנו לעצמכם מערכת גבולות שתגן עליכם. הדבר החשוב ביותר הוא להקשיב לצד השני ולראות מה עובר עליו בכל רגע, שימו לב לשפת הגוף ולא רק למילים. תביטו בעיניים ותראו אם יש דבר שמפריע אך לא נאמר וכל אור אדום אחר שעלול להביא אתו בעיות.

אם אתם מעוניינים לפלפל את הזוגיות שלכם ישנן דרכים נוספות שלא כוללות אדם נוסף במיטה שלכם. אתם יכולים לשם התחלה ללכת למסיבת חילופי זוגות, כאשר אין שום חובה להיות עם אף אדם אחר מלבד האדם שהגעתם אתו למסיבה. במסיבה תוכלו לספוג אווירה סקסית ומינית, לצפות באנשים אחרים ולשאוף את האנרגיה המינית של האנשים אחרים ולבצע יחד כל שיתחשק לכם. המסיבות האלו הן מדד טוב כדי להבין איך תרגישו אחרי, משום שהן לא מעמד לא מחייב ועדיין יש להן יכולת לעורר בכם את מה שחיפשתם כשחשבתם לצרף.

יש לך טיפים איך לפנק את בעלי במין אוראלי? אני ממש רוצה לפנק אותו אבל דוחה את העניין כי אני מרגישה שאין לי מספיק ידע בזה.

 

מין אוראלי יכול להיות מענג ביותר ויש דרכים להפוך אותו למענג במיוחד. אחת ההמלצות הבסיסיות שלי היא לשכוח מכל מה שראית בסרטים ובסרטונים. תהי נוכחת מול בן הזוג שלך ושימי לב לשפת הגוף שלו ולקולות שיוצאים ממנו. אני ממליצה לעשות מעין משחק מקדים שכולל ליקוקים לאורך האיבר, ליקוקים של האשכים, ומסביב לאיבר. לאחר שאת שמה לב שהגבר שלך כבר זקור ומוכן לקראתך קרבי את פיך לכיפה ועטפי אותה עם השפתיים. שימי לב כי השיניים הן מחוץ למשחק שלנו אך לעומת זאת הלשון היא חלק בלתי נפרד. הפכי את השפתיים והלשון ליחידה אחת וכל עלייה או ירידה את כמו יונקת את האיבר, כלומר השפתיים לא רפויות ופשוט עולות יורדות אלא ממש “שואבת”. דבר נוסף הוא לשלב את כף היד. תוך כדי העלייה והירידה של הפה את משלבת את היד שאוחזת באיבר בחלקו התחתון וגם כאן חשוב להפעיל מעט לחץ. התנועה הטובה ביותר היא תנועה סיבובית. הפה והיד עובדים כמו יחידה אחת, ואין צורך לעשות זאת מהר מידי, הדבר החשוב הוא שהיד תהיה רטובה ולא יבשה, כדי שתוכלי לעלות ולרדת מבלי הפרעה של חיכוך.