< חזרה לכל הכתבות

מפתח האורגזמה הנשית

מאת מרינה קיגל

הוא הרבה יותר גדול ממה שהוא נראה, הוא רגיש במיוחד ויש לו ייעוד מאד חשוב. כל מה שרצית לדעת על הדגדגן, איבר קטן עם אחריות גדולה. נקודה

בואו נדבר על אחד האיברים העוצמתיים והמסתוריים בגוף האישה – דגדגן או בשמו הלועזי, קליטוריס (Clitoris). מבחינת העוצמה מדובר, ללא ספק, בפאר היצירה ואילו עניין המסתורין קשור לעובדה שהעוצמה שלו חבויה ולפעמים כדי להבין אותה במלואה נדרשת היכרות מעמיקה ,תרתי-משמע לצד סבלנות ומאמץ. שנצא לדרך?

נתחיל משלוש עובדות בסיסיות על הדגדגן:

  • מדובר באזור הארוגני הכי רגיש
  • אפשר לראות רק חלק קטן מאד ממנו (בפועל הוא הרבה יותר גדול)
  • יש הרבה מן המשותף במבנה הדגדגן ואיבר המין הגברי

מבנה הדגדגן

עוד מעט נדבר על הדגדגן במלוא תפארתו, אבל כרגע נתמקד בחלקו החיצוני – הבליטה הקטנה מעל חיבור שפתי הפות. הבליטה הזו נקראת גם עטרת הדגדגן. כדי להבין עד כמה עטרת הדגדגן רגישה קבלו מספר – 8000. מספר קצוות העצבים המרוכזים בה. וזה עוד לא הכל, אותם 8000 קצוות העצבים מפעילים עוד 15,000 קצוות עצבים בחלקי הדגדגן האחרים. מדהים, לא?

הרגישות הזו היא גם הסיבה שעל העטרת מכסה ומגינה כיפת הדגדגן, שמזכיר קצת קפוצ’ון מעור. אבל מעבר לעטרת והכיפה, יש גם את החלק הפנימי והבלתי נראה של הדגדגן. “ההמשך” של העטרת מתפצל לשתי “רגלים” שיושבות על פקעות הפרוזדור  משני צדי הנרתיק (נראות כמו שתי טיפות גדולות).

כמה ארוכות “רגלי הדגדגן”? הן יכולות להגיע עד 7-10 ס”מ אל תוך האגן ומחוברות למערכת כלי הדם ולרקמות השונות באזור האגן.

לדגדגן יש זקפה

הפין והדגדגן נוצרו מאותן רקמות עובריות וגם ממש דומים מבחינת המבנה הבסיסי והמקור ההתפתחותי. בשפה המדעית קוראים לזה “איברים הומולוגיים”. זו הסיבה שכשאישה חווה עוררות מינית, הוא גדל ואף מזדקף בזכות הדם שמוזרם אליו, ככל שאת מתקרבת לאורגזמה.

עם זאת, למרות הדמיון, אורגזמת הדגדגן עוצמתית יותר מאורגזמת הפין, פשוט כי קצוות העצבים בפין מפוזרים על פני שטח גדול יותר.

כל דגדגן מיוחד במינו

אין דבר כזה “דגדגן נורמלי”, כי כל אישה בנויה בצורה אחרת. יש דגדגנים גדולים ובולטים, יש קטנים וחבויים, אבל כל אחד מהם ממלא את אותה פונקציה בדיוק. יש טוענים שהמרווח בין הדגדגן לנרתיק יכול להשפיע על יכולת האישה לחוות אורגזמה בחדירה. ככל שהמרווח בין הדגדגן לנרתיק גדול יותר, הפין “מפספס” את הדגדגן. לכן, כדי לחוות אורגזמה, כדאי לנסות לשלב צעצוע מין או לשנות תנוחה.

נקודה נוספת לזכות המסתורין: במשך שנים בחרו להבדיל בין אורגזמה קליטורלית (דגדגנית) לאורגזמה מחדירה / אורגזמה מנקודת G. מסתבר שאין הבדל, פשוט כל אחת מהאורגזמות מגרה את החלקים השונים של הדגדגן. צריך להודות על כך לקבוצה קטנה של מדענים מצרפת שהצליחו לבצע מיפוי סונוגרפי של דגדגן מגורה.

זה יכול לקחת זמן

בדיוק כמו לטפס על ההר, לוקח זמן לטפס על פסגת העונג הנשי. בממוצע, לאישה לוקח בין 20 ל-25 דקות של משחק מקדים וסטימולציה עד לגירוי מלא. ישנן נשים שציינו שהיו זקוקות אפילו ליותר זמן – סביב 45 דקות.

זה לא עובד “על יבש”

תחושת המגע של הדגדגן עם משהו יבש (אצבעות או צעצועי מין) בדרך כלל לא נעימה. לכן, אם אין מספיק נוזלי גוף באזור, כדי להרטיב את הדגדגן וסביבתו, תמיד כדאי להשתמש בחומר סיכה.

לדגדגן יש מצבי רוח

עוצמת גירוי הדגדגן יכולה להיות מושפעת ממגוון גורמים: המחזור החודשי, רמת הסטרס ואפילו התפריט התזונתי והקפדה על צריכת מים מספקת. נשמע קצת מבאס, אבל מצד שני, מדובר באיבר חכם שמאותת לך לשמור על עצמך.

אבל הוא אוהב שגרה

“אם זה עובד, אין צורך לתקן”, משפט נהדר שמתאים מאד כשמדובר בגירוי דגדגן. מצאת שיטה שגורמת לך עונג לבד או עם בן / בת זוג? כדאי לדבוק בה, במיוחד אם קדם לה תהליך ארוך של ניסוי וטעיה.

ועדיין, זה כיף לגוון

מצאת את הנקודה המדויקת לעונג מקסימלי? זה הזמן לנסות לגעת בה בדרכים שונות: ללחוץ, לשפשף, לשנות מהירות או זווית. כשאת מענגת את עצמך, את בטח תדעי מה הכי עושה לך את זה, ואם מדובר בבן או בת הזוג, את בהחלט יכולה לאותת להם על כך.

מקור השם

המילה Clitoris מגיעה מהמילה היוונית Clit, “מפתח”, ומרגיש שלקרוא לאיבר הספציפי “מפתח האורגזמה הנשית” היה מאד נכון. בעברית, לעומת זאת, התחוללה מלחמה שלמה עד למציאת השם. אגב, המילה “דגדגן” נדחפה על ידי האקדמיה ללשון והיו ניסיונות להחליף אותה במילים אחרות, “פינית” ו-“חביונית” (המשכו לקרוא ותבינו למה), אבל שפת הרחוב ניצחה והדגדגן נשאר דגדגן.

הצד האפל

אף על פי שדגדגן הוא האיבר היחיד בגוף שמיועד אך ורק להסבת עונג, צריך לזכור שהדרך לשם הייתה ארוכה מאד. כולנו שמענו על “מילת נשים”, כריתת דגדגן ולעתים גם שפתי הפות, תופעה מזעזעת שעדיין נפוצה, למרות האיסור בחוק, במדינות מוסלמיות ואפריקאיות. וזה עוד לא הכל, לאורך ההיסטוריה גם באירופה “הנאורה” המליצו הרופאים לכרות את הדגדגן כדי לטפל במחלות נפש כגון דיכאון, סכיזופרניה או “כדי לפתור את הבעיה של החשק המוגזם לסקס”.

צעיר לנצח

דגדגן הוא האיבר היחיד בגוף של האישה שלא מזדקן. בפועל, דגדגן של בת 80 מתפקד בדיוק כמו הדגדגן של בת 20. אבל כן, עם הגיל הוא יכול לגדול עד פי 2.5.

בואו לשחק

העתיד כבר כאן ויש מאות אם לא אלפי צעצועי מין שנוצרו במיוחד לגירוי ישיר של הדגדגן. מומלץ לשים לב במיוחד לוויברטורים עם מנגנון יניקה שמספקים מגוון רחב של גירויים שהידיים האנושיות פשוט לא מסוגלות להם, לא משנה כמה שלא תנסו. אגב, זה לא אמור לבאס, להיפך: בין אם מדובר בטיסה סולו או בילוי זוגי, זה לגמרי שדרוג החוויה.

אקורד הסיום

אין ספק שדגדגן הוא איבר קטן נפלא שיש לו אחריות גדולה: העונג המיני שלנו. להכיר אותו ואת “הוראות ההפעלה” שלו מקרוב זה לא פשוט, אבל בהחלט משתלם. מגוון מוצרים בחנות שלנו יכולים לסייע לכן בכך. מוזמנות להתייעץ איתנו וכמובן לנסות וליהנות.