< חזרה לכל הכתבות

הדרך הפרטית שלך להתעורר – הכל על פנטזיות

מאת ד"ר עומר גלעדי, מתמחה בייעוץ זוגי מבוסס מיינדפולנס

אפשר לומר שלכולנו יש פנטזיות. מוערך שמעל 85% מהגברים ומעל 75% מהנשים – מביאים את הפנטזיות שלהם לחדר המיטות. ולמה לא, אחרי הכל? פנטזיה מאפשרת לנו חוויה עמוקה ומפתה יותר של חיי המין שלנו. יש מי שמפנטזים באופן מיני רך וללא עוררות מינית, יש מי שמפנטזים תוך כדי אוננות – ויש את ברי המזל שחולקים את הפנטזיות שלהם עם בן או בת הזוג שלהם, ואפילו מגשימים אותן. מה הפנטזיה הכי נפוצה? האם פנטזיות נועדו להגשמה? ועם יד על הלב – האם הייתם רוצים להגשים את הפנטזיה שלכם?

הפנטזיות המשותפות לרבים מאיתנו

פנטזיה מינית היא מעין סיפור, דמיון מודרך אם תרצו, שאנחנו מספרים לעצמנו בהקשרים מיניים. היא יכולה לעסוק ברומנטיקה ואינטימיות – ולא אחת, בעיקר אצל נשים, זה בדיוק מה שקורה. אבל לצד התכנים הרכים של חיבוקים, מילים חמות ומגע מלטף – גברים ונשים מפנטזים גם על תכנים הרבה יותר “ישר ולעניין”. הנה כמה מהפנטזיות הנפוצות:

  • סקס עם מישהו אחר – סקס עם האקס, סקס עם שחקן מפורסם ומושך במיוחד, ואפילו סקס עם החבר הכי טוב של בן או בת הזוג…
  • סקס אלים או כוחני – קשירות, משחקי שליטה וכדומה – בדרך כלל פנטזיות על שליטה וכוחניות לא עוסקות בכאב ממש אלא יותר בהתמסרות (אבל, כמובן, לא תמיד)
  • סקס רב משתתפים – סקס בשלישייה וכדומה

עוד פנטזיות נפוצות: סקס עם בן אותו המין, סקס בפומבי או במיקומים שמעלים את האדרנלין, ועוד.

מה רע בלפנטז?

מי שהופכים את הפנטזיה שלהם לאלמנט נוכח, בינם לבין עצמם, בחיים המיניים, באוננות או אפילו במהלך יחסי המין, לעיתים חשים אשמה, תחושת בגידה או ייסורי מצפון. חשוב לדעת שבעולם הטיפולים המיניים הפנטזיות הן מחשבות לגיטימיות, כל זמן שהן נשמרות בינך לבין עצמך. לכל אחד העולם הפנימי שלו וכל עוד הפנטזיות הפחות מקובלות על הפרטנר שלך (כמו סקס עם עוד אדם או סקס כוחני וכדומה) נותרות פרטיות, והן עושות לכם את זה – אנחנו מציעים לוותר על ייסורי המצפון ולאפשר לעצמכם ליהנות מהקרנה פרטית של סרטים שאתם מייצרים לעצמכם.

בשני מקרים כדאי לבדוק אם לא לקחתם את הפנטזיות שלכם רחוק מידי: אם הפנטזיה משפיעה באופן שאינו נעים או חוצה גבולות עבור השותף או השותפה שלכם בחדר המיטות, או אם הפנטזיה גורמת לכם לאבד עניין במה שקורה באמת.

האם ומתי נכון לשתף בפנטזיה ולנסות להגשים אותה?

קחו בחשבון, שברגע שהפנטזיה שלכם הופכת למשהו שמתרחש בחדר המיטות – אתם מאבדים אותה כפנטזיה, היא הופכת להיות המציאות. על כן חשוב לנו להגיד שמי שיש לו פנטזיות שלא הוגשמו הוא בדיוק במקום בו הוא אמור להיום – לא כל הפנטזיות נועדו להגשמה ובכלל, פנטזיות, לאחר שהוגשמו, מפסיקות להיות פנטזיות.

זה, אחרי הכל, בדיוק התפקיד של פנטזיות – לשמור על תיבול ועניין, לשמור על עולם פרטי עשיר ומגוון, ולאפשר לכם לחוות את העולם בדרכים שנות (גם כשהסקס הופך, אולי, קצת חדגוני – לא שאנחנו ממליצים לכם להיתקע שם, אם עוד לא קראתם את המאמר שלנו על גיוון – הסוד למיניות מאושרת– אולי זה הזמן לעשות כן) גם בלי לחלוק את המאוויים הכי כמוסים שלכם עם החוץ.

ביחד עם זאת, יש פנטזיות שפשוט חבל לא להגשים. אם אתם מכירים היטב את בן או בת הזוג שלכם והגשמת הפנטזיה שלכם (או אחת מהן) לא תעורר בו התנגדות או פגיעה – אין סיבה שלא להעלות, בזהירות ומתוך פתיחות וקשב, את הרעיון לגוון – ולבדוק מה תהיה התגובה. בזוגיות אוהבת, אכפתית וקשובה – פנטזיות רבות עשויות למצוא לעצמן מקום של כבוד בחדר המיטות, ולהעשיר לא רק את הצד המפנטז אלא גם את הצד המפרגן, בסקס יותר מעניין ובפרטנר/ית יותר מסופק/ת.

לסיכום

לכולנו (כן, קרוב לוודאי שגם לבן או לבת הזוג שלכם) יש פנטזיות, חלקן בעלות אופי מיני, ולעיתים הן משמשות את בן או בת הזוג במהלך יחסי מין או אוננות. חלק מהפנטזיות הן רכות ונוחות להגשמה גם בזוגיות, כמו למשל שימוש באביזרי מין כגון ויברטור או טבעות רטט, יחסי מין במקומות שונים, יחסי מין עם נגיעה של שליטה (תקנו אזיקים, לא מסובך, זה אפילו יכול ליהנות אתכם!) או “דיבור מלוכלך” (יש שיעדיפו אותו בשפה זרה, מפתיע לציין) בלחישה לאוזן במהלך החדירה.

לצד אלה, יש פנטזיות שייתכן שמוטב לשמור על האופי האישי והמדומיין שלהן, כמו למשל צירוף של עוד גורם לחדר המיטות או קיום יחסי מין עם מישהו אחר (במיוחד, אם כי לא רק, כאשר אותו המישהו המופיע בפנטזיה שלכם אינו בר השגה). את הפנטזיות האלה נציע לשמור כמשהו פרטי ומענג, ביניכם לבין עצמכם – ולא לשכוח להפריד, בין העולם האמיתי, הקשר ויחסי המין שיש לכם בחדר השינה שלכם – לאותו עולם פנטסטי, שבו אין חוקים, הכל מותר, ואולי גם הכל אמור להישאר בגבולות הדמיון שלכם…

מוזמנים לחקור עוד על צעצועי מין בחנות של ויטוס >>